Wat is vereist?
- Afgeronde WO-opleiding, bij voorkeur in de richting Bedrijfseconomie, Bedrijfs- of Bestuurskunde
- 3-5 jaar relevante werkervaring bij andere overheidsorganisaties
- Ervaring met het vormgeven van interne controles en het verbeteren van de planning en control
- Kennis van en ervaring met de rijksfinanciën (BLS-systeem) en de rijksbegrotingsvoorschriften
- Goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal, zowel in woord als geschrift
- Sterke bestuurlijke en omgevingssensitiviteit, goed inzicht in verhoudingen binnen de AP en met JenV
- Je neemt initiatief, anticipeert goed op onverwachte situaties en je hebt doorzettingsvermogen
Wat krijg je?
- Max. €7.094,65 (schaal 12-13) bruto p/m o.b.v. 36-urige werkweek (afhankelijk van kennis en ervaring)
- 32 tot 36-urige werkweek
- 144 vakantie-uren o.b.v. een 36-urige werkweek
- Loopbaanbegeleiding en opleidingsmogelijkheden
- Individueel Keuzebudget (IKB)
- Uitstekend vervoersplan (OV/fiets), betaald ouderschapsverlof en een collectieve (aanvullende) ziektekostenverzekering
Wat doe je?
- 15% Advies geven
- 30% Rapportages maken
- 15% Rapportages bespreken
- 10% Kaderstelling vaststellen
- 10% Contact onderhouden met Justitie
- 20% Ad-hoc vragen beantwoorden
Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.
Interesse
Heb je een vraag of ben je geïnteresseerd? Neem contact met ons op.Bart Cooijmans
Vacature
Als Controller bij de Autoriteit Persoonsgegevens ben je verantwoordelijk voor het leveren van betrouwbare informatie die belangrijk is voor de bedrijfsvoering en het efficiënt inzetten van capaciteit binnen de organisatie. Je stelt kritische vragen, adviseert de directie en het bestuur en zorgt voor de ontwikkeling van de juiste kaders en richtlijnen. In samenwerking met de afdelingen Financiën en HR stel je periodieke rapportages op, zoals budget- en P&C-rapportages, die je vervolgens toelicht aan directie, bestuur en aan het ministerie van JenV. Je coördineert en bewaakt de kwaliteit van deze documenten en speelt een centrale rol in de begrotings- en planning & controlcyclus van de organisatie.
Daarnaast ben je verantwoordelijk voor het risicomanagement en werk je nauw samen met zowel intern lijnmanagement als externe partijen. Je levert waardevolle analyses en adviezen die bijdragen aan de voortdurende verbetering van de interne sturing en beheersing. Je houdt de risicomanagementportefeuille bij, volgt de voortgang van interne controles en audits en bent het aanspreekpunt voor externe dienstverleners en de accountant. Daarbij onderhoud je een nauw contact met het ministerie van JenV.
In deze rol werk je samen met het team Financiën en Inkoop. Je vervult een kritische rol, waarbij je in staat moet zijn om zelfstandig te werken. Het team waardeert je als strategisch gesprekspartner die met heldere analyses en betrouwbare informatie bijdraagt aan de verbetering van de bedrijfsvoering binnen de Autoriteit Persoonsgegevens.
Als je het interessant vindt om te werken met cijfers en systemen en je het een uitdaging vindt om deadlines te halen en met een breed takenpakket om te gaan, dan is dit een baan voor jou.
Werkweek
Op een leuke werkdag heb je een productief gesprek met de directie en het bestuur over de prioriteiten van de organisatie. Je geeft waardevol advies over belangrijke dossiers en draagt bij aan strategische besluitvorming.
Op een minder leuke werkdag heb je veel administratieve taken die minder afwisselend zijn. Het kan een uitdaging zijn wanneer anderen minder snel openstaan voor je advies of voorstellen.
- 07:00
- 08:00
- 09:00
- 10:00
- 11:00
- 12:00
- 13:00
- 14:00
- 15:00
- 16:00
- 17:00
-
- Rapportages voor P&C-cyclus en begrotingscyclus opstellen
- Risicomanagement en beheersmaatregelen analyseren
- Lunch
- Ad-hoc vragen beantwoorden
- Analyses voor directieberaad opstellen
- Voorbeeld weekagenda
-
- Rapportages voor ministerie van JenV voorbereiden
- Dashboards opstellen en analyseren
- Lunch
- Teamoverleg Financiën en Inkoop
- Risicoanalyse en -monitoring
- Interne controlemaatregelen beoordelen
-
- Strategisch overleg en advies geven
- Financiële data en trends analyseren
- Lunch
- Risicomanagementportefeuille beheren
- Overleg met externe partijen
-
- Risicomanagementmaatregelen bewaken
- Verbetervoorstellen voor processen opstellen
- Lunch
- Kwartaalrapportages analyseren
- Interne procesverbetering en acties coördineren
-
- Interne controles en audits evalueren
- Dashboardinformatie beheren
- Lunch
- Maandrapportages voor JenV voorbereiden
- Risico-inventarisatie en vervolgacties coördineren
Voorbeeld uit de praktijk
Werken bij De Autoriteit Persoonsgegevens
Bij de Autoriteit Persoonsgegevens (AP) werk je aan het waarborgen van een grondrecht: de bescherming van persoonsgegevens. De AP houdt toezicht op de naleving van privacywetgeving in Nederland en zorgt ervoor dat iedereen zich aan de regels houdt. Dit betekent dat je bijdraagt aan een veilige omgang met persoonsgegevens. In deze rol staat de bescherming van de privacy van mensen centraal en daar draag je bij de AP elke dag actief aan bij.
- Hoofdkantoor in Den Haag
- 300 medewerkers
- 50% / 50%
- Gem. leeftijd 42 jaar
- Informeel
- Hybride werken is de norm, met een 50/50-verdeling tussen kantoor en thuis