Controller

Vacature gesloten

Controller

De Autoriteit Persoonsgegevens Den Haag

Wat is vereist?

  • Afgeronde WO-opleiding, bij voorkeur in de richting Bedrijfseconomie, Bedrijfs- of Bestuurskunde
  • 3-5 jaar relevante werkervaring bij andere overheidsorganisaties
  • Ervaring met het vormgeven van interne controles en het verbeteren van de planning en control
  • Kennis van en ervaring met de rijksfinanciën (BLS-systeem) en de rijksbegrotingsvoorschriften
  • Goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal, zowel in woord als geschrift
  • Sterke bestuurlijke en omgevingssensitiviteit, goed inzicht in verhoudingen binnen de AP en met JenV
  • Je neemt initiatief, anticipeert goed op onverwachte situaties en je hebt doorzettingsvermogen

Wat krijg je?

  • Max. €7.094,65 (schaal 12-13) bruto p/m o.b.v. 36-urige werkweek (afhankelijk van kennis en ervaring)
  • 32 tot 36-urige werkweek
  • 144 vakantie-uren o.b.v. een 36-urige werkweek
  • Loopbaanbegeleiding en opleidingsmogelijkheden
  • Individueel Keuzebudget (IKB)
  • Uitstekend vervoersplan (OV/fiets), betaald ouderschapsverlof en een collectieve (aanvullende) ziektekostenverzekering

Wat doe je?

  • 15% Advies geven
  • 30% Rapportages maken
  • 15% Rapportages bespreken
  • 10% Kaderstelling vaststellen
  • 10% Contact onderhouden met Justitie
  • 20% Ad-hoc vragen beantwoorden

Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.

Interesse

Heb je een vraag of ben je geïnteresseerd? Neem contact met ons op.

Vacature

Als Controller bij de Autoriteit Persoonsgegevens ben je verantwoordelijk voor het leveren van betrouwbare informatie die belangrijk is voor de bedrijfsvoering en het efficiënt inzetten van capaciteit binnen de organisatie. Je stelt kritische vragen, adviseert de directie en het bestuur en zorgt voor de ontwikkeling van de juiste kaders en richtlijnen. In samenwerking met de afdelingen Financiën en HR stel je periodieke rapportages op, zoals budget- en P&C-rapportages, die je vervolgens toelicht aan directie, bestuur en aan het ministerie van JenV. Je coördineert en bewaakt de kwaliteit van deze documenten en speelt een centrale rol in de begrotings- en planning & controlcyclus van de organisatie.

Daarnaast ben je verantwoordelijk voor het risicomanagement en werk je nauw samen met zowel intern lijnmanagement als externe partijen. Je levert waardevolle analyses en adviezen die bijdragen aan de voortdurende verbetering van de interne sturing en beheersing. Je houdt de risicomanagementportefeuille bij, volgt de voortgang van interne controles en audits en bent het aanspreekpunt voor externe dienstverleners en de accountant. Daarbij onderhoud je een nauw contact met het ministerie van JenV.

In deze rol werk je samen met het team Financiën en Inkoop. Je vervult een kritische rol, waarbij je in staat moet zijn om zelfstandig te werken. Het team waardeert je als strategisch gesprekspartner die met heldere analyses en betrouwbare informatie bijdraagt aan de verbetering van de bedrijfsvoering binnen de Autoriteit Persoonsgegevens.

Als je het interessant vindt om te werken met cijfers en systemen en je het een uitdaging vindt om deadlines te halen en met een breed takenpakket om te gaan, dan is dit een baan voor jou.

Werkweek

Controller

Op een leuke werkdag heb je een productief gesprek met de directie en het bestuur over de prioriteiten van de organisatie. Je geeft waardevol advies over belangrijke dossiers en draagt bij aan strategische besluitvorming.

Op een minder leuke werkdag heb je veel administratieve taken die minder afwisselend zijn. Het kan een uitdaging zijn wanneer anderen minder snel openstaan voor je advies of voorstellen.

  • 07:00
  • 08:00
  • 09:00
  • 10:00
  • 11:00
  • 12:00
  • 13:00
  • 14:00
  • 15:00
  • 16:00
  • 17:00
    • Rapportages voor P&C-cyclus en begrotingscyclus opstellen
    • Risicomanagement en beheersmaatregelen analyseren
    • Lunch
    • Ad-hoc vragen beantwoorden
    • Analyses voor directieberaad opstellen
    • Rapportages voor ministerie van JenV voorbereiden
    • Dashboards opstellen en analyseren
    • Lunch
    • Risicoanalyse en -monitoring
    • Interne controlemaatregelen beoordelen
    • Risicomanagementmaatregelen bewaken
    • Verbetervoorstellen voor processen opstellen
    • Kwartaalrapportages analyseren
    • Interne procesverbetering en acties coördineren

Voorbeeld uit de praktijk

Je hebt informatie verzameld door gesprekken te voeren met verschillende afdelingen, zoals HR en Financiën en je wilt de directie bijpraten over de laatste ontwikkelingen met behulp van een dashboard. Wat doe je?

Je verzamelt en analyseert relevante stuurinformatie uit diverse afdelingen, zoals HR en Financiën, om een duidelijk overzicht te creëren voor de directie. Dit doe je door het dashboard up-to-date te houden en elke 2 à 3 maanden nieuwe indicatoren toe te voegen die voor het management van belang zijn. Tijdens het directieberaad leg je de gegevens uit, beantwoord je eventuele vragen en zorg je ervoor dat de informatie naar de juiste partijen wordt gestuurd. Zo ondersteun je de directie in hun besluitvormingsproces en bied je hen belangrijke inzichten voor de bedrijfsvoering.

Werken bij De Autoriteit Persoonsgegevens

Bij de Autoriteit Persoonsgegevens (AP) werk je aan het waarborgen van een grondrecht: de bescherming van persoonsgegevens. De AP houdt toezicht op de naleving van privacywetgeving in Nederland en zorgt ervoor dat iedereen zich aan de regels houdt. Dit betekent dat je bijdraagt aan een veilige omgang met persoonsgegevens. In deze rol staat de bescherming van de privacy van mensen centraal en daar draag je bij de AP elke dag actief aan bij.

  • Hoofdkantoor in Den Haag
  • 300 medewerkers
  • 50% / 50%
  • Gem. leeftijd 42 jaar
  • Informeel
  • Hybride werken is de norm, met een 50/50-verdeling tussen kantoor en thuis

Collega's

Foto van medewerker Hakima
Foto van medewerker Sjors
Foto van medewerker Özlem
Foto van medewerker Adisha
Foto van medewerker Dominique

Hakima (36) - Teamleider Handhavingsverzoeken, afdeling Eerstelijns Onderzoek

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik heb me ooit laten inspireren door de uitspraak: 'Waar jouw talenten en de behoeften van de wereld elkaar kruisen, daar ligt jouw roeping.' Deze woorden hebben me ertoe aangezet om bij de AP te gaan werken als privacytoezichthouder. Het recht op privacy is in een gedigitaliseerde samenleving belangrijker dan ooit. Met mijn werk kan ik me dagelijks inzetten voor de bescherming en bevordering hiervan, zonder enig commercieel belang.

Wat was je vorige baan?
Advocaat

Wat doe je in je vrije tijd?
Ik kan mezelf volledig verliezen in een goed boek, het liefst een boek waar ik iets van leer of inzicht krijg in bijvoorbeeld de maatschappij waarin we leven, het gedrag van anderen, of gebeurtenissen uit het verleden. Daarnaast heb ik een grote passie voor koken en bakken, en probeer ik elke keer iets nieuws te bedenken.

Sjors (32) - Senior Inspecteur Datalekken bij de afdeling Eerstelijns Onderzoek

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Na een stage bij een advocatenkantoor realiseerde ik me dat ik in mijn werkende leven vooral een maatschappelijke bijdrage wil leveren. Het werk dat ik doe moet een bijdrage leveren aan het grotere geheel. Daarom ben ik bij de AP gaan solliciteren.

Wat was je vorige baan?
Dit is mijn eerste baan

Wat doe je in je vrije tijd?
Sporten!

Özlem (43) - Hoofd Eerstelijns Onderzoek

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Mijn vriendin tipte mij dat de Autoriteit Persoonsgegevens op zoek was naar collega's met toezichtservaring. Toen ik hoorde voor welke uitdagingen de AP stond, was ik meteen verkocht: daar wil ik aan bijdragen!

Wat was je vorige baan?
Toezichthouder

Wat doe je in je vrije tijd?
Wandelen, reizen en lezen

Adisha (30) - Senior Inspecteur Internationaal Onderzoek

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
De Autoriteit Persoonsgegevens speelt een cruciale rol in het beschermen van de privacyrechten van burgers en het bevorderen van een zorgvuldige omgang met persoonsgegevens. Voor mij sluit deze missie perfect aan bij mijn eigen waarden en overtuigingen. Ik geloof sterk in het recht van iedere persoon om controle te hebben over zijn of haar eigen gegevens en privacy. De mogelijkheid om direct bij te dragen aan de bescherming van privacyrechten en om samen te werken met een team van gedreven professionals, maakt mijn werk bij de Autoriteit Persoonsgegevens zowel uitdagend als bevredigend. Hier kan ik mijn passie voor privacybescherming omzetten in concrete acties die een positieve impact hebben op onze samenleving.

Wat was je vorige baan?
Formalities Officer

Wat doe je in je vrije tijd?
Mijn vrije tijd draait om het genieten van de kleine dingen in het leven: quality time met mijn gezin, het lezen van boeken en het ontdekken van nieuwe gerechten. Deze dingen brengen me veel plezier en zorgen voor een goede balans in mijn leven.

Dominique (26) - Senior Inspecteur Afdeling Controlerend Onderzoek

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Tijdens mijn studie kwam ik de AP vaak tegen, zowel in de leerstof als in het nieuws. In die periode werd privacy- en gegevensbeschermingsrecht mijn favoriete rechtsgebied. Mede door de unieke positie die de AP als toezichthouder heeft, groeide mijn nieuwsgierigheid naar de organisatie.

Wat was je vorige baan?
Student master Informatierecht, Universiteit van Amsterdam

Sollicitatieproces

Eerste gesprek
Tweede gesprek
Arbeidsvoorwaardengesprek
Aanbod

Interessante baan?

Interesse
Terug naar boven